text
Länge leve amatören (Swe)
Article published in Konstnären #2, 2024
Neråt, inåt (Swe)
Essay as part of the exhibition program The Risk of Collapse by Konstfrämjandet Västmanland, 2024
Gruppens bildspel och text - del 1 and Gruppens bildspel och text fortsättning (Swe) plus Gruppens bildspel
Presented as a lecture performance at KAJKO, 2020
Jag älskar ”det normala” (Swe)
Article published in
Hjärnstorm #138–139 "Jag lägger av", 2020
Flimmer (Swe)
Prose poems published in Pralin Magasin, #4 "Hjärta", 2019
En gnista av glädje – ska vi behålla världen som kallas skog? (Swe)
Text in exhibition catalogue for "Där världen kallas skog" at Köttinspektionen, 2019
Det intellektuella handarbetets rävsax (Swe)
Article published in Paletten #316 May, 2019
Tröskelvärlden (Swe)
Articel published in Glänta "Skillnader likheter", no 1, 2018 presented with Bildspel at release
Ärad vare Gud i höjden. Detta har jag gjort i slöjden (Swe)
Fanzine till utställningen Såsom i speglar på Gotlands Konstmuseum, 2018
Romanen, rumänen, muränan, moralen, mareld (Swe)
Unpublished collection of prose poems, 2018
The place is here – On Glissant's notion of difference (Eng)
Presentation of ongoing research project in the workshop Poetics of Place – An exploration of space in the spirit of Glissant at Södertörn University, 2017
Kant och det moderna, Lyotard och det postmoderna, Postkolonialism och feminism, Bilder (Swe)
Lectures in Art Theory at Gerlesborg Art School in Bohuslän, 2017
Typical Human Clutter from an Average Size Family Unit (Eng)
Text in installation of still images in the exhibition "Inside Voyager in Outer Space" at Hangmen Projects, 2017
Ett etiskt politiskt drömmande (Swe)
Text in exhibition catalogue for "The Ultimate Limits of Infinity and the Space Beyond" at Södertälje konsthall, 2017
Om filmen är en konst - del 2 (Swe)
Article
published at Filmögon 2017
Édouard Glissants opacitetsbegrepp (Swe)
Student thesis in philosophy at Södertörn University, 2016
Om filmen är en konst - del 1 (Swe)
Article
published at Filmögon 2015
Märkta (Swe)
Unpublished collection of prose poems, 2012
Anteckningar för ett filmmanus / Notes for a Film Script (Swe)
Essay presented in the exhibition "Labyrint 09 Writings and observations" at Botkyrka Konsthall, Stockholm, 2009
Poster (Eng)
Insert made with Patrick Kretschek
for fanzine Almost: Beauty by Samuel Nyholm, 2008
Dilemma of becoming (Eng)
Essay published in Geist "Method" no 11,12,14, 2008
Den platta bilden / The Flat Image (Swe)
Interview by Maria Morberg published in Motiv "Avatar" no 12, 2008
Merginal och Exitär / Merginal and Exitär (Swe)
Two notes published in Glänta "Framtidens Encyklopedi", no 3, 2008
Kvinnan utan egenskaper – stereotypens funktion i filmberättande (Swe)
Artistic research report published in INTER: fem konstnärliga utvecklingsprojekt på interdisciplinär grund, Konstfack, 2008
Blickens politik / Politics of the Gaze (Swe)
Course essay in cinema studies presented at Stockholm University, 2007
Ståndpunkt / Statement (Swe)
Artist statement/Course essay (MA) presented at Konstfack, 2007
Feuilleton (Swe)
Relay text written together with Maja Hammarén presented in the exhibition "In Search of the Lost Self" at Bonniers Konsthall, 2007
Alias Supernova – a play with dolls? (Eng)
Text in exhibition catalogue for "Miriam Bäckström: Kira Carpelan" at Färgfabriken, 2007
Investigating the Space of Enunciating - Gaze / Frame / Shot / Angle
Article/course essay and publication Research and Practice I, Konstfack, 2007
Vem är konstnären? / Who is The Artist? (Swe)
Essay published in Paletten "Vad är konst?"/"What is Art?", no 4/1, 2005-2006
Uppsats.doc / Essay.doc (Swe/Eng)
Course essay (BA) presented in the exhibition "Harder Better Faster Stronger" at Skulpturens Hus, 2005
Ueno-parken, Sumo and Ålder (Swe)
Three articles from Tokyo written on comission for Expressen kultur, 2005
Regarding Terror: the RAF-Exhibition (Swe)
Review published in Union, nr 2, 2005
3rd Berlin Bienniale for Contemporary Art (Swe)
Review published in Union, nr 1, 2004
Till oss (Swe)
Collection of texts presented at Konstfack, 2003 |